23.5.2014

0.51 >> Leirikoulu [kuvapostaus]

Mietiskellessäni otsikkoa ajattelin, että olen ennen keksinyt paljon parempia otsikoita. Nooh, selattua noita keksimiäni otsikoita, totesin, että muistin väärin. Otsikoita on yleisesti vaikea keksiä. Ainakin tämän blogauksen otsikko ajaa asiaansa.

Matkattiin siis tiistaina luokan kanssa Tallinnaan ja sieltä Pärnuun. Matkalla Tallinnaan söimme aamupalan laivassa. Muutaman tunnin matka sujui hyvin ja leirikoulu alkoi sujuvasti. Tiistain päivän sää oli upea ja Pärnussa oli lämmin. Yövyimme Terviise Paradiis -kylpylähotellissa ja huoneemme parvekkeelta näkyi ranta ja meri. Muutenkin todella ylellinen hotelli leirikouluun, vaikka yöllä tulikin turhan lämmin.

Osa kuvista on Kristiinan ottamia ja kaikki kuvat on otettu minun pokkari-kameralla. Järkkäriä en viitsinyt edes ottaa mukaan..

Laivan aamupala-buffetin jälkiruokaa.
Parvekkeen näköalaa (pilvet alkoivat muodostua jo tiistai-iltana..).
Vettä alkoi satamaan...
Kun olimme tutustuneet kävellen hotellimme lähiympäristöön ja rannalle, menimme hotellimme kylpylään. Kylpylässä riehuimme parisen tuntia, jonka jälkeen koitti iltapala. Iltapalan jälkeen juttelimme ja pelailimme korttia tunnin pari, kunnes oli aika mennä nukkumaan.

Iltapala oli jokseenkin raskas, enkä flunssaisena jaksanut kaikkea syödä..
Korttia pelatessa eteemme muodostui kaunis auringonlasku.
Vähän parempi kuva samoisesta auringonlaskusta.
Keskiviikkona (huonosti nukutun yön jälkeen) lähdimme aamupalan jälkeen kiertoajelulle Pärnuun. Osa kierroksesta meni bussin kyydissä, osa ihan kävellen. Kiertoajelun jälkeen menimme Pärnuun ostoksille muutamaksi tunniksi ja sateen takia otimme taksin takaisin hotellille. Pian sitten päädyttiin taas kylpylään.

Sää oli pilvinen ja sateinen keskiviikkona ja kukatkin saivat vettä päällensä.
Ja koska sää oli sateinen ja ainoa lähistöllä oleva ruokapaikka oli Hesburger, söimme siellä. Tuttua ja turvallista.
Ainoa todellinen ostokseni sukkien, laastareiden ja ruoan lisäksi oli nämä kengät.
Keskiviikko iltana kylpylän ja iltapalan jälkeen oli muutama tunti vapaa-aikaa. Sen vapaa-ajan käytimme juttelemiseen ja pelailuun. Oli hauskaa.

Ennen kylpylään menoa, kävimme rannalla.
Taas auringonlasku.
Parvekkeen näköalaa.

Torstaina lähdettiin sitten heti aamulla takaisin Tallinnaan. Kaupunkiin päästyämme söimme lounaan Vapianossa, jonka jälkeen lähdimme kaupoille. Itse en kauheasti jaksanut vaatekaupoissa pyöriä, joten menin ostamaan tuliaisia ja muutenkin harhailin ostoskeskuksessa. Parin tunnin jälkeen menimme laivaan ja siellä aika kului laivanupotusta pelatessa.

Vapianossa tilasin Caesar-salaatin ja bruschetta-leipiä.
Jälkiruoka Robert's Coffeessa.
Voitin laivanupotuksen! :D Aika niukasti kyllä..
Onneksi tämä laiva ei uponnut...
Yleisesti leirikoulu sujui -ainakin minun osaltani- hyvin, vaikka draamoiltakaan ei vältytty. Toivottavasti saitte jonkinlaisen kuvan tästä leirikoulusta, sillä selittelyni olivat aika lailla pinnallisia. On hankalaa selittää mitään yksityiskohtaista ihmisistä, jos ei halua kertoa nimiä. Kuitenkin ihan vain selvennykseksi, liikuin pääasiassa Kristiinan ja kahden muun ystävän kanssa koko leirikoulun ajan, eli meidän koko luokka ei todellakaan ollut koko ajan koossa, vaikka leirikoulusta olikin kyse.

1. Öhh hirvee hinku ois päästä nykyisen luokan kanssa ysillä leirikouluun, mutta ymmärtääkseni ilmaisuluokat ei sinne pääse :( hah, laivanupotus on ihan paras peli! Tosi hienoja kuvia, aika upeita auringonlaskuja oli tuolla <3

muuten jouduitteko itse maksamaan ruokanne tuolla vai maksoko koulu? :D

1. Mikseivät ilmaisluokat pääse leirikouluun? O.o Kiitos ja niin oli. Siis mehän kerättiin rahaa seiskalla ja kasilla, joten niillä rahoilla kustannettiin toi matka. Koska niitä rahoja sit jäi paljonkin yli, saatiin me kaikki lämpimät ruoat tavallaan ilmaiseksi. Ton jäätelön ostin ite. :D

2. Samoinen :3 söpö sana xD oli vrm hankala kirjoittaa näin pinnallisesti leirikoulust xd

1. Heh, nii on. :D Oikeestaan tän blogauksen kirjottaminen oli aika helppoa, lopputulos on vaan vähän kökkö..

3. Miks me ei päästy mihinkään hienoon Pärnuuseen (mikälieXDD) vaan Helsinkiin...:c okei meille Helsinki on suuri city ku täältä maalta tullaan,ja olihan se Fazerin tehas melko ihana!:DD Mut olis kyllä ollu siistiä päästä johonki kauemmaski! Noi sun ostamat kengät on muuten ihanat♥

1. Pärnu ei todellakaan oo suuri city. :D Varmasti! Alakoulus kaikki kutoset pääs aina Fazerin-tehtaalle, mut ei me. :< En oo ikinä ollu siel. Kiitos!