1.6.2014

0.52 >> Nyt opiskelusta tuli vapaaehtoista, onneksi olen lomalla

Kesäloma on vihdoin täällä. Ei siltä tunnu, mutta niin se on. Eilen oli minun viimeinen peruskoulupäivä. Pakko myöntää, ettei peruskoulun päättyminen tuntunut oikein miltään. Menin kouluun, istuin juhlassa, sain todistuksen ja sitten hyvästien saattelemana lähdin pois. Joko olen jotenkin alitajuisesti valmistautunut peruskoulun päättymiseen, joten se ei tuntunut niin haikealta tai sitten en ole vielä tajunnut sitä. Tai sitten se ei vain ole niin iso juttu. Faktahan on se, että ensi syksynä minulla alkaa lukio, joka sijaitsee uudessa rakennuksessa ja 12. kesäkuuta saan todennäköisesti tietää, minne rakennukseen sitten menen. Elämä muuttuu, mutta ei varmastikaan niin radikaalisti kuin sitten lukion jälkeen.


 Eilinen päivä oli aika mukava ja sosiaalinen. Ensin minulla oli koulussa oma juhla, joka ei ollut niin haikea kuin olisin voinut odottaa. Tuntuu kuitenkin jotenkin oudolta, että en enää näe niitä samoja kasvoja joka koulupäivä, mitä olen nähnyt ehkäpä jopa päiväkodista saakka. En ehkä näe joitakin ihmisiä enää koskaan. Tai sitten näen. Elämässä vain käy niin, että ihmisiä tulee ja menee.

Lähdimme kohtalaisen pian juhlan päätyttyä maalle juhlimaan yksiä ylioppilasjuhlia. Viivyimme juhlissa aika pitkään, vaikka emme tunteneet juhlista melkein ketään. Juhlien jälkeen menimme isovanhempieni luokse, jossa nukuimme yhden yön. Tänään tulimme sieltä takaisin kotiin.


 Uskalsin tuossa ensimmäisessä kappaleessa kirjoittaa, että minulla alkaa lukio syksyllä, sillä keskiarvoni oli sen verran hyvä (nyt entinen äidinkielen opettaja varmaan itkisi verta, kun viittaan näin tämmöisessä tekstissä edelliseen kappaleeseen. No, eipähän tämä mikään äikän aine ole. Onneksi.). Todistuksessani oli joitakin yllätyksiä, kuten englannin ja matikan nousu kymppiin. Hieman ehkä harmittaa ruotsin kasi, sillä yritin keväällä nostaa ruotsia ysiin. Se ei kuitenkaan riittänyt, mutta turha sitä harmitella. Olen kuitenkin tyytyväinen todistukseeni!

Sain vanhemmiltani lahjaksi kaulakorun peruskoulun päättymisen kunniaksi.
En saa nyt jotenkin ajatuksia kasaan. En halua tehdä tästä postauksesta liian syvällistä tai kliseistä, mutta haluan silti jotain pohtia ja siitä tuli nyt tälläinen. En yhtään osaa sanoa, kuinka paljon postaan kesällä, mutta pyrin säilyttämään jonkinlaisen rytmin tai säännöllisyyden (ihan niin kuin tällä hetkellä niin teen :D). Ensi viikolla lähden Raaheen Power Cupiin, joten siitä varmaan sitten postaan. Ennen sitä kuitenkin saattaa tulla jotain postausta. ;) En lupaa mitään.

Sen vielä sanon, että onnea kaikille valmistuneille ja muuten kouluvuoden päättäneille. Kesäloma on nyt ja siitä kannattaa nauttia! :)

8 kommenttia:

  1. Haluutko kertoa mikäs se ka sitten oli? :--D onnea peruskoulun päättymisestä ja toivottavasti pääset siihen lukioon minkä laitoit ykköseksi! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. 9.5, jos oikein laskettiin. Kiitos! Samaa mäkin toivon. :)

      Poista
  2. "Todistuksessani oli joitakin yllätyksiä, kuten englannin ja ruotsin nousu kymppiin. Hieman ehkä harmittaa ruotsin kasi, sillä yritin keväällä nostaa ruotsia ysiin." Ristiriitaista? Onnee lukioelämään jo nyt!:D tuuksä oikeesti Raaheen?? Tuut 50kilsan päähän mutta me tuskin nähään vilaustakaan! Saatatte ajaa kyllä meidän mahtipontisen suuren cityn läpi (liikenneympyrä ja k-kauppa XDD hyvää kesää! <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ahaha!! :DD Kyllä tuo on hyvinkin ristiriitaista. Mun ajatukset. Nyt tuo on korjattu, eli ei mulla todellakaan ruotsi ollut 10 vaan matikka. :D Kiitos, kun mainitsit asiasta. Ja kiitän! :) Joo ollaan tulossa Raaheen, kun siellä Power Cup järjestetään torstaista sunnuntaihin, mutta me tullaan jo keskiviikkona, koska matka on niin pitkä. Ehkä mä tunnistan teidän suurkaupungin. :D

      Poista
  3. Ihan hullun hyvä todistus tuli sulle!
    Ja mulla on oikeesti jotenkin ihan samat fiilingit peruskoulun päättymisestä, vaikka munhan pitäs oikeesti itkee täällä kun hullu, kun se koulu loppuu täältä kokonaan, mut emmä tiiä. Ehkä mä oon jotenkin henkisesti zombi :D
    HYVÄÄ KESÄÄ SULLE!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! :) Kiva, etten oo ainoo. :) Et ole! :D Kiitos samoin! :)

      Poista
  4. Onnee todistuksestas ja hyvää kesää! :)

    VastaaPoista