8.8.2014

0.60 >> Beach-leiri Narvan lähistöllä

Auringon paistetta, kuumuutta, rantalentistä, uimista niin meressä, ulko- ja sisäuima-altaassa kuin Venäjän rajalla, nauramista, Nutellaa ja rinkeleitä, erittäin pehmeään hiekkaan syöksymistä, mukavaa yhdessäoloa, ilta-piknikkejä rannalla ja auringonlaskuja. Nämä kaikki ja paljon muuta kuuluivat joukkueemme järjestämään beach-leiriin. Lähdimme Narvaa kohti viime lauantaina heti aamusta. Yhteensä meitä pelaajia oli seitsemän ja huoltojoukkoihin kuului periaatteessa kuusi henkilöä. Ensin matkasimme laivalla, jonka jälkeen siirryimme takaisin autoihin ja matka jatkui kohti Narvaa.  Emme kuitenkaan menneet ihan Narvan keskustaan, vaan jäimme Narva-Jõesuu nimiseen paikkaan, missä oli monta kilometriä pitkä, hieno ranta.

Lauantaina meillä oli jo heti treenit, kunhan saimme hotelliin tavaramme. Meillä oli mukana oma verkko ja palloja, joten aina saimme pelit pystyyn ilman erityisiä ongelmia. Yleisesti päiväohjelmaamme kuului kahdet treenit, aamulla yhdeksän aikaan ja iltapäivällä neljän aikoihin, ruokailuja kolme hotellilla, päiväunet treenien välissä sekä uintia treenien jälkeen. Illan treenien jälkeen oli monta tuntia vapaa-aikaa, jolloin saatoimme käydä kaupassa, uimassa tai rannalla. Kuitenkin ensimmäisenä ja viimeisenä päivänä meillä oli vain yhdet treenit.

Narvassa sää oli todella hieno koko ajan, mutta rantalentikselle se oli omasta mielestäni turhan kuuma. Onneksi rannan hiekka oli niin hienoa, ettei se kuumentunut samalla tavalla kuin Suomen hiekat. Treenit kuitenkin olivat fyysisesti aina rankat, mitä kuumuus ei auttanut. Kävi kuitenkin tuuri, ettei rannalla tuullut miltein yhtään ja beachiä oli loppujen lopuksi mukava pelata, vaikka se kuumuus tekikin siitä vieläkin raskaampaa.

Narva sijaitsee aivan Venäjän vieressä ja Viron ja Venäjän erottaa ainoastaan joki. Me menimme koko porukka yhdessä sunnuntai-iltana uimaan Venäjän rajalle. Kuitenkaan ihan missä vain sitä jokea ei saanut uida jopa 800 € sakko-uhalla. Muutenkin uimista oli rajoitettu paljon. Oli kuitenkin hauska kokemus.

Beach-leiri kesti vain neljä päivää, mutta se oli oikeastaan oikein sopivan pitkä. Viimeisenä päivänä, eli tiistaina menimme aamutreenien jälkeen katsomaan Narva-linnaa (kuvassa vasemmalla). Narva-linnan vieressä joen toisella puolella (eli Venäjällä) on Venäjän linna.

Käytyämme kiertelemässä Narva-linnassa, menimme nopeasti Prismaan, missä ihmiset ostivat niin ruokaa kuin halpoja koulutarvikkeita. Tämän jälkeen alkoi matka takaisin kohti laivaa. Se ei ollutkaan sitten minun osaltani enää mukavaa, sillä minulle tuli joku ihme sekamelskavatsatauti. Spekuloinnin tuloksena se todennäköisesti tuli auringon, kuumuuden, urheilun, erilaisen ruoan ja vähäisten yöunien seurauksena. Paluumatka oli sitten aika ikävä, mutta kyllä kotiin pääsin, joten loppu hyvin kaikki hyvin. Nyt vatsataudista ei ole enää onneksi tietoakaan.

Beach-leiri oli -viimeistä kahdeksaa tuntia lukuunottamatta- mahtava kokemus! Meillä oli todella hauskaa ja treenitkin olivat hyviä ja opimme paljon. Vaikka kaikki ei sujunut täydellisesti, matkasta jäi positiivinen kuva ja ensi vuonna sitten uudestaan. ;)

1. oii näyttää ihanalle! mä en vois kuvitella urheilevani näin kuumalla, hyppäisin varmaan keskelläkin treenejä mereen :---D

1. Heh, kyl se meri oli hyvinkin houkutteleva, kun aurinko siinä porotti. :D Kiitos kommentista! :)

2. Vitsit tuolla on hienon näköstä! Liian kuumalla ei oo kiva urheilla D:

1. Niin siellä olikin hienon näköstä. :) Ei kyl, mutta riippuu lajista. ;)